Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 11 februari 2013

Gammelmatte Gitte

Hemma igen!

Äntligen är jag hemma igen hos mina missar. Det är visserligen bara en vecka jag varit inlagd, men ändå känns det som en väldigt lång tid. De har fått lov att höja insulin-intaget ytterligare, men i 2 dagar har mitt värde legat på 7-8 och det kan man inte klaga på. Jag har också orkat börja cykla på motionscykeln igen och jag fick in en sådan till mitt sjukrum. Nu när jag åkte hem så mådde jag bra i alla fall och med rätt kost och motion så hoppas jag att jag slipper åka till sjukhuset på länge än. Det är tur att njuravdelningen är en så trevlig avdelning. Alla är så glada och hjälpsamma. Nu skall vi ansöka om "promenadsällskap" på kommunen för diabetessköterskan sa att jag har rätt att få sådan hjälp eftersom motionen är så viktig för mig och dessutom ska jag ju fortsätta med att gå i vattengympa 1 gång/vecka samt gå till arbetsterapeuten och "doppa händerna"(man doppar händerna i varmt paraffin och sedan är det handgymnastik) två gånger/vecka.
Så nu har jag ett fullt schema att följa och jag hoppas att jag ska kunna följa den här utstakade linjen så att jag får vara hemma i lugn och ro.

Så nu vill jag tacka så väldigt mycket för alla hälsningarna. Jag har verkligen uppskattat all omsorg om mig!

4 kommentarer:

  1. Mitt långtids-blodsocker ligger på runt 5. Hoppas att ditt stabiliseras även om du är hemma. Det är jätteviktigt med rätt mat och motion.

    Sköt om dig, kram
    /Julia å tjejerna

    SvaraRadera
  2. Välkommen hem, gammelmatte. Nu vill vi inte läsa om fler sjukhusbesök, utan om att du mår bra och att du äter bra, rör dig och klappar katter.

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du är hemma igen !
    Här håller vi tassar o tummar på att du får vara hemma LÄÄÄNGE innan du behöver åka in på det där sjuka huset igen !!

    SvaraRadera