Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 22 november 2013

Klosterkatternas abbemissa har tassat vidare

I kväll nästan exakt kl. 18.00 tassade abbemissan Imma - född S*Nattsmygarn Imma Lolita Pop - över Regnbågsbron för att möta Skaparkatten och återförenas med sin födslobror Aragorn samt vännerna Rufus och Conny. Imma blev 15 år, fyra månader och nio dagar gammal och avled i sviterna efter en svår njursvikt.




Imma, jag hörde dig födas - din mors rop ekade i telefonen den där
kvällen för drygt femton år sedan. När jag kom på mitt första besök
till er, var du den som mötte mig i dörren och vann mitt hjärta med
en enda blick. Du erövrade mig och reviret med samma självklarhet,
och även om det tog sex år innan du blev abbemissa var du redan min
lärare lika mycket som ledsagare. Vi har delat så mycket dessa år,
och min kärlek till dig har bara överträffats av din kärlek till mig.

Att skiljas från dig idag är det svåraste jag någonsin har gjort. Hade
jag inte min bergfasta tro på Skaparkatten och Regnbågslandet,
skulle jag bli galen av sorg... men jag vet att vi ses igen, och att du
väntar på mig tillsammans med Aragorn, Rufus, Conny och alla de
andra. Ta tass om gammelhusse också, är du rar! Och håll din tass
över mig från där du är nu, precis som du alltid höll din tass över
mig här på jorden. Jag älskar dig!

Din oändligt längtande matte




8 kommentarer:

  1. Jag o matte skickar tröstekramar och Tassklappar i massor !!
    ♡♥♡

    SvaraRadera
  2. Efter 15 lyckliga år har Imma beslutat lämna oss här på jorden. Att få vara så högt älskad som Imma var är inte alla katter förunnat. Jag tror hon vakar över er alla på samma sätt som förut nu, men från andra sidan Regnbågsbron. På katters outgrundliga sätt visste hon att det var dags nu. Hon kommer alltid finnas omkring er och ge sina kloka råd och sin värme till alla. Vi tänker på er.

    SvaraRadera
  3. Vi tänder ett ljus för vackraste Imma i vår blogg i natt och sänder de varmaste tankar till Klosterkatterna och deras mattar. Det finns inte ord.... ♥

    SvaraRadera
  4. Margareta Pennebrink23 november 2013 kl. 01:30

    Lilla fina Imma, du visste att när Skaparkatten kallar. då är det dags att gå över regnbågsbron, till alla väntande vänner. bror och fästman Lucas. men som alla våra pälsklingar håller du tass över matte och gammelmatte. tills ni möts igen

    SvaraRadera
  5. Matte och jag sänder varma tankar och tasskramar!
    Trasslavovven

    SvaraRadera
  6. Vi läste det hemska aldeles nyss och vi har inga ord.
    Vi tänker på er i denna våra stund! Imma fick ett fint liv i klostret och nu är hon återförenad med Aragorn, Rufus, Conny och alla de andra som vandrade över regnbågsbron före henne.

    Kramar om hårt!
    /Julia m familj

    SvaraRadera
  7. "Tårar på nosen" Du fattas oss Imma, så hastigt det blev.Så skönt att du fick vara hos de dina ända till slutet. Vi vet ju att du har haft det så bra som man bara kan ha det. Nu sänder vi våra tankar till mattarna och vännerna i klostret. Tröstbuffar

    SvaraRadera
  8. Sitter här med tårarna rinnande och känner din sorg, precis som jag känner sorgen för Frasse. Så svårt det är att skiljas, så ekande tomt det blir när ens älskade vän inte längre finns där. Fast i hjärtat finns de alltid kvar, när de en gång tassade in där och gjorde det till sitt hem, så var det för att stanna för alltid. Men ändå... man vill hålla dem i famnen, borra in näsan i deras päls...
    Nu får Imma och Frasse träffas i Regnbågslandet, och en gång ska vi alla mötas där igen, och ha det lika fint och mysigt som vi har haft det här på jorden.
    Många, många tröstande kramar och tassklappar från oss <3

    SvaraRadera