Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 23 mars 2013

Imma

Idag trodde jag att jag skulle få slag... Majsan slog omkull skrivaren så våldsamt att vi allihop trodde att den hade gått sönder! Och skrivaren är jag beroende av, nu när matte sitter med i styrelsen för djurskyddet i Kristinehamn. Den använder jag för att skriva ut alla mejl och andra dokument som matte får, så att jag sedan kan sitta någonstans där jag får vara ifred och i lugn och ro gå igenom vad matte skall göra, säga, tycka och tänka.

Philemon blev också förskräckt, för han älskar skrivaren av en annan orsak: den är hans favoritleksak! Varje gång den startar kommer han rusande, klättrar upp intill och försöker sticka in tassarna där pappret går in eller kommer ut... och matte grumsar, eftersom han kliver på de knappar som sköter funktionerna så att skrivaren stänger av eller börjar krångla.

Nåjam, nu överlevde skrivaren Majsans attentat, men jag har haft ett allvarligt jamtal med henne och beordrat henne att inte klättra på skrivaren igen förrän hon har gått ner i vikt. Den tål helt enkelt inte att en dam av Majsans *hrm* rondör hoppar på den, och det ligger ingenting nedsättande i det... bara rena fakta. Det är illa nog när Philemon klänger på den! *skakar på huvudet*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar