Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 26 juli 2013

Imma

Matte och jag pratar mycket om livet på andra sidan Regnbågsbron just nu. Hon har nyligen mist en god vän som också var kollega i kyrkan, och igår miste jag min pappa... fast det är inte riktigt samma sak, eftersom jag aldrig har träffat pappa medan matte umgicks rätt mycket med sin gode vän. Å andra sidan innebär pappas död andra saker för mig än hennes väns död för henne - nu är jag äldst i min familj, eftersom båda mina föräldrar är döda, och flera av mina kullsyskon har också tassat över Regnbågsbron. Kanske allihop? Det är nämligen en bror, Lirico, som vi aldrig har vetat någonting om sedan han flyttade hemifrån... kanske lever han, kanske inte. Men de andra syskonen är tillsammans med Aragorn och mamma Decima på andra sidan bron. Att matte mist sin gode vän betyder mera att hon har förlorat någon som hon tyckte om att prata med och som delade flera av hennes viktigaste intressen... särskilt frågorna om livet, universum och allting. Och så innebär det förstås att kyrkan har mist en älskad präst.

Livet är bra märkligt, tycker ni inte? Vissa föds samma dag som andra dör, och somliga fyller år på den dagen. Idag fyller t.ex. Alfons, lillebror till Enzo, ett år och vi skall på party hos dem i kväll! Och igår fick matte ett katthus i present när hon köpte torrfoder till oss, och det huset vill hon ge till nyfödda kattisar att leka i. Vi är för stora för det, säger hon, så vi skulle ändå inte ha någon glädje av det. Jam undrar just vilka små kattisar hon tänker på... kan ni gissa? *blinkar hemlighetsfullt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar