Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 19 november 2012

Jenny

Jag har fått extra mycket att göra på sistone, som ni kanske har förstått. Den nya dörren mellan de båda vardagsrummen är praktisk och dessutom jamarlätt att öppna, men mattarna ställer till krångel genom att vilja blockera den på diverse olika sätt... och när väl passagen är fri sitter i allmänhet en liten fräsande vit kille med svarta öron på andra sidan och försöker verkar tuff. Inte skrämmer han mig, inte - faktum är att jag tror att ingen av oss husisar är det minsta rädd för honom - men han för ett eländigt liv med sitt väsande och jamande (fullt med diftonger dessutom!) så jag brukar passa på att slinka igenom när han har annat för sig.

Nåjam, idag har jag annat att rapportera, nämligen att såväl mat- som godisförrådet blivit ordentligt påfyllda. Matte bar in en jamarstor säck med torrfoder (12 kg, har jag för mig att det stod på den) och dessutom visade hon upp flera förpackningar med sticks och en påse Dreamies med kycklingsmak! *kurrar* De sistnämnda fick vi smaka direkt och de var JAMARGODA - fem tassar av fem möjliga, utan tvekan! Blötmat hade vi redan ett bra förråd av, så nu behöver ingen av oss oroa oss för tillgången... hrm, ja, det hör ju till mina plikter som bolis att inget djur far illa här i huset, eller hur? Allra minst boliser, för vi måste ju ha gott om krafter att sköta vårt jobb!

Kan också jama att även kattsandsförrådet fyllts på ordentligt. Ordning och reda, vitfisk på fredag... men vänta nu, det är ju måndag idag... måste jag vänta ända till fredag?!? *orolig*

1 kommentar:

  1. Bra katt reder sig själv. Så praktiskt att ni själva kan öppna skjutdörren. Philemon har väl annat för sig än att vara dörrvakt hela tiden, så det uppstår nog tillfällen till bolis-husrannsakan på andra sidan. Kurr och burr

    SvaraRadera