Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 15 juli 2010

Imma

Puh, ett sådant oväsen... bara för att gammelmatte åker på semester! Conny satt i fönstret i morse och såg henne gå ut till vägen, där bussen skulle hämta upp henne, och han ylade nästan lika mycket som när Majsan kommer i närheten. Han älskar gammelmatte... men det gör ju jag också, fast skillnaden mellan oss är att jag ser att gammelmatte är trött och behöver vila, medan Conny vill ha henne i närheten hela tiden så att han kan klättra upp i famnen på henne närhelst han känner för det. Bägge sorterna är väl kärlek, antar jag... fast matte håller med mig och säger att om man älskar måste man tänka på den älskades behov mer än på sina egna. Och vi har det ju bra ändå, för matte är ju kvar här och tar hand om oss! Idag har hon bjudit på jättegod kyckling till middag, och vi har fått ännu mer godis... "födelsedagar skall man fira ordentligt!" sa hon och strödde mjölklinser och Dentabits omkring sig *slickar morrhåren*. Apropå godis, så läste vi i Södertälje-katternas blogg att de fått massor av godis inte bara av Mozart, Vincent utan även Alice - ojoj, så det måtte kalasas på katthemmet just nu! Precis som det skall vara... finns det några katter som verkligen förtjänar en massa gottigottgott så är det katthemskatter!

2 kommentarer:

  1. Har gammelmatte försvunnit på semester? Det blir nog skönt för henne. Stackars Conny som blev ledsen. Men du har väl talat om för honom att hon snart kommer tillbaka? Bra att ni fick lite extra godistilldelning som tröst.

    SvaraRadera
  2. Lugn - mina vänner - jag är i gott förvar och får så fin uppassning av Tufsi och Tott som gör allt de kan för att jag ska må bra. Det gör deras söta matte också och jag känner mig så väl omhändertagen så - men det är ju alla ni missar också. Matte är ju hemma och tag god tass (hand) om er allesammans - och tänk så roligt det ska bli när jag kommer hem igen!
    Nospussar till er allesammans (även till matte) från gammelmatte

    SvaraRadera