Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 25 juli 2010

Imma

Äntligen sitter jag och tassar på vår egen dator igen! Matte lagade den i morse, men hon har avkrävt mig ett löfte att inte tala om hur eller vad som var fel "för det är så fånigt"... *fnissar*

Ute vräker regnet ner för andra dagen i rad, så jag har egentligen inte något att skriva om. Vi katter tar det lugnt, ligger och mediterar på olika platser i huset och håller lite koll på matte, som varit nervig de senaste dagarna p.g.a. att hon har slarvat med sina mediciner. Det får Conny att skära tänder, för hans medicin glömmer hon minsann aldrig... hihi, jag har väl berättat hur det går till när matte ger honom hans medicin? Hon vänder upp-och-ner på honom i famnen, tvingar upp hans mun och släpper ner tabletten i halsen på honom, klämmer ihop hans mun igen och sprutar in vatten i ena mungipan med en liten spruta så att han måste svälja. Inte förrän hon fått i honom allt vattnet, släpper hon taget om hans mun och då brukar han skutta upp och skaka irriterat på huvudet. Fast sedan får han godis, och då är det bra igen!

8 kommentarer:

  1. Det regnar här med, kan jag jama. Grattis till att matte lagade datorn. Vågar man gissa sig på att det var 78% kattpäls i fläkten kanske? Husse brukar nämligen skylla på det. *ahem*

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att ni kan tassa på er dator igen. Det är rätt skönt med regn nu tycker vi, man kan gosa längre innan det blir för varmt. Förstår om Conny blir extra sur på matte när hon är så noga med honom men matte får kanske inte godis efter att hon tagit medicin? Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Jättebra att du lagade datorn åt matte. Sen får du se till att hon tar sin medicin också. Sånt är viktigt, inte bara för Conny. Bra att han får godis som belöning när han varit så duktig.

    SvaraRadera
  4. *fniss* Nej, Sippo, det handlade inte om katthår... jag skulle gärna jama vad det var, men matte sitter borta i soffan och stirrar på mig, så jag tror att jag avstår, för säkerhets skull. Annars kanske det inte blir någon räka till middag?

    Dui och Deco, nej, det har ni rätt i - matte får aldrig godis när hon tagit sin medicin... *funderar*... kanske skall prova det? Fast hon verkar inte gilla vare sig Tempations eller Dentabits...

    Kattson, tackjam så mycket! Jag gör så gott jag kan, och jag lovar att hålla koll på matte.

    Tass från Imma.

    SvaraRadera
  5. Mjau vi börjar planera för utflykter nu i det Wikkiska hushållet. Vår husvaktare kan komma och vakta oss katter på onsdag - är ni mycket upptagna då?
    NosPuss Wikki

    SvaraRadera
  6. Hej, Wikki! Nej då, vi har inget särskilt för oss på onsdag... jo, nu har vi det, för nu får vi besök! *fnissar* Välkomna! Ni stannar väl tillräckligt länge för lite gott och en ordentlig pratstund?

    Tass från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera
  7. Skönt att ha sin egen dator igen. Mattar kan vara lite känsliga för avslöjanden har vi märkt, men huvudsaken är att ni kan tassa som vanligt på bloggen. Synd att mattes medicin inte görs i choklad- eller lakritssmak, om hon nu inte gillar Temptations. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  8. Mjnojorr. Meducin är inte kul alls, men slavarna säger att jag måste äta en tablett varje dag, så då gör jag väl det då. Snällt. Åtminstone för det mesta :-) Men jag slipper vattenspruta, jag får bara godis. Vattenspruta har primärslaven senast försökt med när vi åkte ut till landet i stekande hetta i en bil utan luftkonditionering. Hon sa att hon blev orolig när jag bara låg och flämtade hela tiden. Jag försökte nog förklara att jag mest var rädd, men vatten skulle jag ha ändå...

    SvaraRadera