Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 23 september 2010

Matte

Nu har Den Stora Flytten inletts! I kväll flyttade Rafael och gammelmatte över till gammelmattes del av huset, och enligt den rapport jag fick via interntelefonen alldeles nyss har lillkillen kommit över den första chocken (det är ju alltid jobbigt att byta miljö, och att bli instängd i en transportkorg om än aldrig så kort stund) och gör sig nu hemmastadd i vardagsrummet. Ätit har han också gjort - bl.a. varmkorv! Det låter som om allting går bra... han spinner och gosar, pratar med gammelmatte som han brukat göra och verkar finna sig tillrätta i sitt nya revir. Så min plan är att låta de där två få vara ifred ett par dagar och "bo in sig" innan det är dags att börja flytta också på de övriga husisarna.

Under tiden hjälper Majsan mig att möblera om i biblioteket, som skall bli vardagsrum (biblioteket skall ner i källaren), medan Assar och Sixten övervakar det hela med en katts sedvanliga noggrannhet. Tydligen är det mycket spinnande att nosa omkring bland all bråten här inne och förmodligen roande att se hur matte svettas med tunga böcker m.m... *pust, stön, stånk*

Jenny, Conny och Imma? De sover! Matte är nog inte tillräckligt intressant för dem just nu...

7 kommentarer:

  1. Kan tänka mig att Assar och Sixten har jamarkul med att kolla på hur matte kämpar och sliter. Jag brukar göra samma sak när husse städar.

    SvaraRadera
  2. Det är härligt att se på när andra jobbar! Särskilt om det medför att matte måste klättra, stå dubbelvikt, skjuta omkring saker och annat underhållande. *kurr*

    SvaraRadera
  3. Vi såg nyss att reportaget om er blivit inscannat hos Wikki. Roligt att se alla bilder och läsa den intressanta texten. Vad långbent Conny ser ut att vara, det är Puma också och han har en väldigt speciell stil när han springer som ser himla festligt ut.
    Tasskramar//Puma & Sixten

    SvaraRadera
  4. Ja Conny är långbent. Han ser nästan ut som en liten vinthund! - men han är verkligen en riktig kattpojke - en Cornish Rex. Det är jättesnällt av Wikki att hon har lagt ut artikeln så att alla kan få läsa den - med bilder och allt - men nu är ju Wikki och hennes mattar väldigt underbara och snälla människor. Just nu är Rafael och jag på plats i min lägenhet och vi flyttade över hit igår kväll och skall nu "bo in" oss i det här nya reviret tillsammans han och jag och så småningom kommer de andra husisarna att flytta över hit. Pladdermusen håller på att göra om i sitt vardagsrum nu när hon ska inrätta sig efter att ha haft mig boende där i över ett år. Jag önskar henne verkligen "Lycka till!

    Kramar och nospussar till er alla!

    SvaraRadera
  5. Grattis till fint reportage. Det kan aldrig skrivas för mycket om katter. Jag tror människor behöver goda nyheter istället för att höra om allt elände som händer. Bra saker händer faktiskt också, som när en liten kisse får ett kanonhem t ex. Människor behöver höra sånt, för då tror jag de inspireras till goda handlingar också. Som att ta hand om en eller flera katter.

    SvaraRadera
  6. Hoppas att ni har fått mitt brev också med tidningskopior så att ni har ett litet lager! Kram Wikki

    SvaraRadera
  7. Ja tack, Wikki, det kom ett stooooort kuvert idag!
    *glad*

    Nosbuff från Imma, abbemissa.

    SvaraRadera