Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 29 september 2011

Gammelmatte Gitte


Fantastiskt! - Idag var Kicki och jag till vårdcentralen för hon skulle få sitt sår omlagt och stygnen tagna, men när sköterskan tog bort bandaget så var såret helt läkt och syntes bara som ett hårstrå över framsidan av halsen. Det fanns vare sig stygn eller agraffer att ta bort för hon var fint tejpad. Både sköterskan och jag stirrade förvånat på det som borde vara ett läkningssår, men det var bara detta tunna streck som syntes. Det måste varit en skicklig kirurg som gjorde detta arbete. Nu har vi också förstått att det inte berodde på operationen att Kicki har mått så dåligt. Det onda i halsen beror på operationsföljd, men i övrigt är det förkylningen som spökar. Vi passade också på att gå till Amnegårdens Café (äldreboendet) för att Kicki skulle kunna träffa lite känt folk som ville veta hur det var med henne. Vi lämnade också tillbaka en del böcker till biblioteket, så idag har vi fått lite saker gjorda.

Innan vi åkte till vårdcentrum så var sotaren här så framåt kvällen ska jag tända i pannan så att Kicki kan få duscha. Det kommer säkert att kännas skönt nu för det har hon inte kunnat göra sedan kvällen före operationen. Jag ska också passa på att diska och duscha när vi då har varmvatten.

Tyvärr börjar jag också känna av den här förkylningen och det känns inte alls bra för Kicki är långt ifrån att klara sig själv ännu och jag vill inte bli liggande i feber. För det mesta brukar jag få lunginflammation efter förkylningar och det är i högsta grad ovälkommet just nu. Jag får köra med några gamla huskurer och se om de hjälper.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att det går framåt med matte men trist att hon gick och blev förkyld mitt i alltsammans.

    Ni katter får ge lite förebyggande spinnhealing till gammelmatte så håller hon sig kanske frisk. :)

    Nosgos

    SvaraRadera
  2. Vilka fina nyheter ni kommer med. Kickis operation i alla fall, men att bassiluskerna sprider sig är inte kuligt alls.
    Hoppas att gammelmattes huskurer med er kurrterapi och spinnhealing tillsammans hjälper henne att klara sig ifrån förkylningen.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Åh så bra att såret läkt så fint redan !
    Men BLÄÄÄ för usliga förkylningsbassilusker :(

    SvaraRadera