Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 29 december 2011

Imma

I kväll blir det inget långt inlägg, för matte har alldeles strax eldat upp tillräckligt med varmvatten till ett bad och det vill jag inte missa för allt i världen! Jodå, jag "badar", d.v.s. jag ligger ovanpå matte tills vattnet når nästan ända upp till mina tassar, och sedan dricker jag mig otörstig innan jag kliver ur karet. Så matte måste krypa ner i karet redan när hon börjar fylla på vatten, så att jag hinner ligga länge och gona mig på henne... är hon inte tillräckligt snabb, jamar jag in henne i badrummet med min mest bestämda röst.

Nåjam, till saken. Gammelmatte kommer hem i morgon - kurra för det! Och Rafael har fått börja sin kur med salva i ändalykten... vår snälla gäst hjälper matte, så hittills har det gått bra. De måste nämligen vara två - matte håller i Rafael (insvept i en stor handduk och liggande på rygg i hennes knä) och gästen smörjer in det såriga stället med salvan. Matte säger att det är en mycket bra salva, för den använder hon själv - fast för sin psoriasis, då. Diproderm heter den, har jag läst på asken. Och tuben är så stor att den räcker till minst tio Rafaelar... isses!

Vi tassas igen, vännisar... men hör ni, glöm inte bort att skicka massor av spinnhealing till Gizmo och skänk gärna en slant till söta Anisa!

6 kommentarer:

  1. KURRA KURRA KURRA för att gammelmatte kommer hem imorrn :)
    Låter mysigt att bada badkar , det måste jag prova nån gång när jag ser ett.
    Har skickat spinnhealing till Gizmo och fått min matte att tassa in en slant till Anisa innan ikväll :)
    Ha det skönt i badet !!

    SvaraRadera
  2. Jamars så bra! *tassarna upp*
    Älskar att höra positiva nyheter kompisar.
    Det där med badkaret och vatten låter modigt..
    Skulle då jag rakt aldrig våga testa..
    Ge inte mamma några idéer ;-)

    Vi tänker såklart extra på Gizmo och Anisa!
    (och lilla Pelle som Kattfamiljen skrev om idag)

    Alla katter borde få må toppen!

    Nosgos och Tassklapp

    SvaraRadera
  3. *fniss* skrev jag Pelle? Det ska ju stå PUTTE.
    Ledsen kompisar, måste nog låna mammas glasögon..

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Du är verkligen en riktigt djärv abbemissa,Imma! Är du aldrig rädd att förlora tassfästet?
    Människor blr ju så halkiga, när de är blöta.
    Jätteroligt, att Gammelmate är så frisk, att hon får komma hem till er! Nu får sjukdomar och andra dumheter hålla sig borta!
    Gladsvans
    M & V

    SvaraRadera
  5. Gammelmatte ska det givetvis stå på rad 4!

    SvaraRadera
  6. Mjau, nu vill vi se hur Rafael ser ut med ny rakning - blev det lite babianrumpa kanske? Lovar att INTE fnissa! Säkert! NosPuss Wikki

    SvaraRadera