Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 19 januari 2012

Imma

Idag är matte lycklig - hon har fått en ny tvättmaskin! Den gamla, som verkligen var mycket gammal, bestämde sig för att dö veckan före jul och sedan dess har matte varit olycklig... både över att tvätten växte till sig samtidigt som kläderna tog slut i garderoben, och att hon inte fick tvätta. För hon är lite konstig, min matte - hon älskar att tvätta! Jam, överhuvudtaget älskar hon att dona i tvättstugan i källaren... hon säger att hon vilar så bra där, och att det är "världens bästa böneplats". Men det såg länge mörkt ut, för vi har inte råd att köpa saker... men så lovade en av mattes vänner att låna henne pengarna, och idag kom två tvåbeningar med en alldeles ny fin maskin som Philemon genast satte igång att undersöka riktigt noga. Jam, han var t.o.m. inuti maskinen och nosade runt en lång stund! Och först efter det, när han hoppat ur och avlämnat sin rapport, fick matte packa den första omgången tvätt i den. Nu sitter hon här och ler fånigt medan hon väntar på att omgången skall bli klar, så att hon får hänga den på tork och lägga i ny tvätt... jamjam, tvåbeningar är ju som de är! *suckar*

5 kommentarer:

  1. Det ÄR kul å tvätta. Jag gillade det också, på den tiden jag kunde göra det.
    Lyckan för katterna var när jag tömde torktumlaren med varma plagg. De älskade att ligga på nytvättad torr och varm tvätt!

    =^.^=

    Kram och nosbuff

    SvaraRadera
  2. Hipp Hipp HURRA för att ni fått en ny tvättmaskin !
    Min matte gillar oxå att tvätta , jag gillar mest att ligga p den fädigvikta tvätten jag :)

    SvaraRadera
  3. Men vad roligt. Måste vara jättejobbigt att inte kunna tvätta. :(

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Men så skönt att matte kan tvätta igen. Det blir ju en del med både två- och fyrbeningar som behöver tvättas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant - särskilt när man har hand om små sötnosar med diverse bekymmer, som t.ex. var man kissar bäst. Imma har ju i alla år varit en kissruska, Sagge har markerat på handdukar som jag haft som dynor i hans rum, Philemon klarar det i stort sett bra men ibland blir det lite fel... så en tvättmaskin är oundgängligen nödvändig i vårt hushåll, och du kan tänka dig hur desperat jag blivit vartefter högarna vuxit. En tvättmaskin är ju lika ouppnåelig för oss som en bil för andra... tills min väninna lovade låna oss pengarna och vi fick ett riktigt bra erbjudande av vår lokala elhandlare. Nu står en maskin värd 6.000 kr i källaren, som vi betalat 4.500 kr för (inkl. montering o.s.v.)... *lycklig*

      Kram från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

      Radera