Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

måndag 13 augusti 2012

Gammelmatte har ordet!

Vi startade vid åtta-tiden på morgonen och tog det ganska lugnt. På vägen ner så rastade vi och åt av vår matsäck (vi hade inte råd att äta ute för som vanligt var vi ganska panka). När vi kom till Göteborg så lyckades jag guida Kicki till rätt område, men gatan vi skulle till hittade vi inte så vi frågade en vänlig man om vägen. Det visade sig att vi hade åkt för långt så vi fick vända. På tillbakavägen åkte vi förbi "feskekörkan", Ostindien-fararen Göteborg (kopian) och Göteborgs-operan.

Feskekörka

Vi hittade rätt och fick en p-plats precis mitt emot porten till Vårda ögonklinik där ingreppet skulle ske. Väl inkomna fick vi skriva in mig och så fick jag droppar i ögat och vi fick sitta ned och vänta. Efter en stund fick jag ytterligare droppar i ögat och så fick jag komma in till kirurgen som kollade mina ögon. Sedan gick vi in i operationsrummet och jag tog plats i stolen och två rara sköterskor gjorde mig färdig för operationen. De fixerade mina ögonlock och så började operationen med ytterligare droppar i ögat och en liten spruta i ögonvrån. Operationen var lite annorlunda mot den jag gjorde för två år sedan i Skövde, men den gick lika bra. Efteråt leddes jag in i ett mörkt rum med bara stearinljus och fick välja en stol, (det fanns allt från ligg- till karmstolar). Jag valde en karmstol (bekvämast när man har svårt att röra sig!) och så fick jag kaffe och Mariekex. Så småningom var det dags att gå och jag gick ut till Kicki i väntrummet och så åkte vi hemåt i lugn och ro. Jag hade solglasögon för jag var ju ljuskänslig fortfarande. Vi passade på att turista lite på hemvägen och så åt vi resten av vår matsäck vid en liten trevlig kyrka (jag har glömt namnet på den). Vi var hemma igen ungefär vid arton-tiden.

Operationen är lyckad och jag ser nu bra med mina glasögon så nu kan jag både sy och köra bil igen.



4 kommentarer:

  1. Men det var väl skönt att allt gått bra!! Och att Gammelmatte ser att sy in bilar nu!!! Hurrjam!!!
    nosgos å jubelgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Skönt att allt gick bra. Har hört flera som gjort samma operation och jag kan berätta att de sagt att det blir bara bättre och bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju gjort en operation för 2 år sedan och det ögat blev jättebra, så jag förväntade mig att den här också skulle gå bra. Den här kliniken tar ju emot fullbetalande också så deras kirurger måste ju helt enkelt vara bra för annars får de inte in några pengar till verksamheten (hi-hi).

      Kram

      Radera
  3. Skönt att höra att det gick bra! Jag opereras förmodligen nov-dec nångång, är i och för sig fortfarande skitskraj, men...
    Bra att läsa om lyckade operationer ;-)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera