Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 7 juli 2011

Imma

*suckar djupt* Vad är det med alla ungdomar i vår bloggkrets, egentligen?!? Purrbilder överallt, nu senast hos Max och Måns... jaja, man var ju själv ung en gång i tiden och fick freda sig mot Aragorn, som inte brydde sig om vare sig att vi var syskon eller att vi båda var kattererade. Men så var han ju 20 minuter yngre än jag, lillkillen!

Låt oss vända nosarna mot roligare ting - kattungar till exempel! Hemma hos vår uppfödare har det blivit tillökning, något som åtminstone matte och jag gläder oss oerhört över. Fler bilder på de små sötnosarna hittar ni förresten här! Tänk att man har varit så där liten en gång i tiden... *vemodig* Fast nu ser jag fram emot min födelsedag den 13:e dennes, och jadå, då blir det fest! Ungdomarna tisslar och tasslar om detaljerna och jag låter dem hållas, bara festen blir i novitiatet där städningen ändå är lite eftersatt just nu när gammelmatte är på sjukhuset... så att mattarna inte märker så mycket, menar jag... *fniss* Och Conny är upptagen med att jaga byten och gömma dem i frysen så att de skall hålla sig trots värmen. Vi är ju ett fattigt kloster och har inte AC, så här blir riktigt, riktigt varmt om dagarna, kan jag jama. Vilket vi katter gillar! Matte är mindre glad, förstås, men hon drar omkring med en fläkt så hon klarar sig nog.

En annan rolig sak jag lade märke till när matte var inne på fejsboken var att det tydligen pågår en kattgrimastävling lite varstans. Så nu skall jag sätta mig och gå igenom alla våra bilder... vet att det finns en riktigt rolig en på Conny...

Å, matte ber mig hälsa att ni inte skall bli irriterade över att hon och gammelmatte pratar med varandra via vår blogg. Det beror på att gammelmatte inte kan mejla från sjukhuset... och så tycker hon att det är så roligt att kunna följa kattbloggarna via sjukhusbibliotekets dator!

3 kommentarer:

  1. Jag är en så kallad ungdom , men jag har INTE visat någon purrbild på mig på min blogg eller nån annanstans heller. Tror faktiskt inte det finns en endaste liten purrbild på mig ??
    Matte jollrar att dom små missarna är såååå söta !!!
    OK jag tycker väl också dom är söta då :)
    Så det ska till och bli kalas hos er snart ??
    Låter spinnande :)
    Inte blir vi irriterade över att du o gammelmatte pratar via bloggen inte.
    Liksom lite kuligt att läsa vad gammelmatte har att säga :)

    SvaraRadera
  2. *fniss* vi "mogna damer" har inga purrbilder heller.
    Fast grimaser... nog kan matte hitta nåt... om hon letar länge... jätte länge...
    Vi tycker att det är jätteroligt att er matte och gammelmatte komunicerar "öppet" via bloggen! Vi ber om en krya-på-dig hälsning till henne från oss alla 4, jo husse vill också vara med!

    =^.^=

    Kram och nosgos

    SvaraRadera
  3. Jag tackar så väldigt mycket för alla hälsningar som sänts via bloggen. Jo, det är ju den enda möjligheten jag har härifrån att visa att jag finns här, men mår bra. De tar oerhört god tass om mig, men jag saknar alla kissarna där hemma. Hoppas att de minns mig när jag kommer hem. Jag blev ju väldigt länge kvar här denna gång.

    Till Immas födelsedag vill jag gärna vara hemma för att hänga upp alla girlanger och göra det fint. Dessutom vill jag ju gärna vara med om firandet under dagen - även om kvällen tillhör 4-beningarna.

    Jag försöker hålla mig kvar vid den dator jag får tag på i sjukhusbiblioteket så jag kan läsa alla trevliga kattbloggarna och jag vill sända en hälsning till alla som vet vem gammelmatte i Otterbäcken är.

    SvaraRadera