Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 2 april 2013

Imma

Det är ganska oroligt här hemma just nu... vi katter brukar ju komma bra överens, men de senaste dagarna har det visst krupit i pälsen på oss lite till katts, för killarna bråkar med varandra och Jenny skriker vid dörrarna. Matte säger att det beror på att vi är "marsiga"... jamardumt, om ni frågar mig, för det är ju faktiskt april! Men enligt matte doftar både Majsan och jag annorlunda just nu, och hon påstår att det är därför killarna far ihop då och då. Och visst är det konstigt... jag känner mig dragen till ytterdörren och kan stå där och jama ivrigt, men när matte öppnar vet jag inte varför jag står där! Så då går jag in igen, för ute är det jamerligen inte roligt att vara även om solen skiner varmt och snön äntligen håller på att smälta bort.

Matte tröstar mig med att det är likadant för människor så här års. De vill också ut, utan att veta varför, och känner sig oroliga i kroppen. Så om era tvåbeningar beter sig konstigt, jam, konstigare än vanligt, alltså, så vet ni varför - de är "marsiga"!

4 kommentarer:

  1. Marsiga... Hmmm... Ja då vet vi, tack för att du förklarar svåra saker för oss *fniss*

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Så det ÄR därför de är som de är just nu, tack för förklaringen. Själv tar jag gärna en extra lång patrull, som från runt 09 till nästan halv tre igår. Matte råkade se mig på berget men jag "hörde inte".
    Trevlig vår!

    SvaraRadera
  3. Tack för informationen! Nu förstår vi varför matte varit så konstig sista tiden. Hon har bara tjatat om sommartid hela tiden. Hon är nog marsig. NosGos

    SvaraRadera