Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 30 april 2013

Imma

Idag är det Valborgsmusafton, berättar Bröderna Bus och Busan för oss. Och vad gör tvåbeningarna? Eldar pinnar! Eller rättare sagt, ägnar sig åt avancerat pinnmissbruk, som Sigge tassade i sin blogg igår. I värsta fall bränner de små oskyldiga igelkottar, som gömt sig i pinnhögarna, också... *ryser* Fast våra mattar försäkrar oss att ansvarskännade tvåbeningar noga ser till att det inte finns några igelkottar i högen innan de tänder på. Och riktigt, riktigt kloka tvåbeningar eldar inte alls när det blåser så här hårt! säger matte. För idag är det inte särskilt skönt utomhus fast solen skiner, för det blåser så att pälsarna står åt alla håll... jam, jag har inte känt det själv, för jag går inte så ofta ut i kattgården så här tidigt på säsongen, men jag har sett genom köksfönstret hur husisarna ser ut där ute. Philemon och jag bäddar istället ner oss i sängen hos matte, som inte mår så bra idag... hennes mage krånglar fortfarande, så jag brukar lägga mig lite längre ner i sängen så att jag inte störs av bullrandet i den. Magen, alltså. Mattes.

Annars är det lugnt här hemma - gammelmatte har varit iväg och blivit stucken i tassen (armen), och tänk, de tog ÅTTA RÖR blod från henne! Att hon ens överlevde?!? *stora ögon* Skulle någon ta åtta rör blod från mig, skulle jag inte ha en droppe kvar åt mig själv...

1 kommentar:

  1. Åh, tänk så'n massa blod. Man kanske kan tro att det var en vampyr i farten, men så var det ju inte. Och tänk... - gammelmatte fick med sig en stor dunk som hon skulle kissa i. Tänk ändå vad 2-beningar kan hitta på! Våra mattar var inte ute och eldade utan de satt inne och hade det varmt och gott och åt smaskens mat. Det fick vi också.

    SvaraRadera