Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 21 april 2013

Matte

Jag har börjat fundera på om Imma kanske mår lika bra av att ge blod som jag gör... för sedan provtagningen igår har hon varit pigg som en kattunge, är med överallt på ett sätt jag inte sett av på åtskilliga år och äter som en häst! Bestämd och pratsam är hon också, med mer hörbart spinnande och eftertryck i rösten när hon jamar. Inte kan det bara bero på den nya kosten och att njurprovet var bra?!? Det har ju bara gått ett ynka dygn, menar jag... så snabbt brukar inte förändringar ske. Men att hon mår bra gör mig förstås lycklig bortom ord!

Tyvärr är det inte lika bra med alla i reviret... sedan natten till igår ligger gammelmatte sjuk i vinterkräksjukan och är eländig i största allmänhet. Hon kräks och har täta diarréer, kan inte äta och inte ta sina mediciner, så jag försöker få i henne så mycket flytande jag kan - vatten, avslagen cola, filmjölk och te. Tvättmaskinen går för högvarv (ni förstår säkert vad jag menar, och jag skall inte gå in på detaljer), jag rengör och desinficerar badrummet om och om igen samt vädrar och håller huset varmt om vartannat. Idag la jag mig att vila en stund, när mamma sov gott, och slocknade som en drogad... så jag är nog lite trött just nu, misstänker jag. Men katterna mår bra, allihopa! Och när vädret är fint om dagarna står luckan till kattgården öppen, så att de kan gå ut och in som de vill själva. Det fungerar riktigt bra, trots att killarna då och då är i luven på varandra. Ja, inte alla... Rafael ansluter sig till oss tjejer i flocken och softar hellre än att vara ute i kattgården och gräla med de andra killarna *skrattar*.

Nu återstår att se om jag klarar mig undan den här sjukan, eller om det är min tur rätt som det är...

5 kommentarer:

  1. Vad härligt att Imma mår bra!
    Men attans vilket elände med Gammelmatte! Håll koll på hennes sockervärden för de slås lätt ut fullständigt vid magsjuka när hon inte kan behålla maten.
    Vi håller tassar och tummar för att hon snabbt är på benen igen!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Vi hoppas att Gammelmatte kryar på sig snabbt och att du slipper eländet!
    Vi håller med Alice om att Gammelmattes blodsockervärden måste kollas noga.
    Roligt att höra att Imma mår så jättebra efter vettisbesöket.
    Hon är nog extra lycklig övar att det är gjort och hon får extra god mat såhär efteråt :)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  3. Stackars gammelmatte! Inte roligt att vara sjuk. Hoppas hon kryar på sig snabbt. Skönt i alla fall att Imma mår så bra. Och att det är fint väder så alla katter kan gå ut om dom vill.
    Vi är ute hela dagarna här också.
    NosGos

    SvaraRadera
  4. Vi håller alla tassar och tummar både för att gammelmatte snart blir frisk och stark och för att matte slipper drabbas. Skönt att katterna kan vara utomhus när de vill.

    SvaraRadera
  5. Härligt att Imma är så pigg. Håller tassarna för att Gammelmatte snart blir frisk och att matte slipper bli sjuk. Nosbuffar

    SvaraRadera