Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 24 april 2013

Matte

Jag grunnar mycket på vad Olle (veterinären) egentligen sa till Imma när hon var hos honom nu i fredags... för sedan dess har hon ätit nästan oavbrutet, och nästan vad som helst hon får tag i! Inte ens mina kokta grönsaker har fått vara ifred - hon tuggar gladeligt i sig både gröna ärtor, blomkålsbitar, morotsskivor och haricorts verts. Det är liksom ingen botten i henne... och ni kan tro att hon använder sin mest bestämda röst när hon kräver mat, så det går inte att ta miste på vad hon vill.

Idag fick hon dessutom en present med posten - fiskoljekapslar, som Imma skall få prova (jag tar förstås sönder dem och droppar oljan över hennes mat). Fortsätter det i den här takten, kommer den lilla damen att väga över 3 kg nästa gång vi väger henne... *skrattar*

Och jag måste vakta som en hök över måltiderna, för även Philemon har fattat tyckte för Immas nya torrfoder... och jag vill absolut inte att han går upp i vikt, för då kommer han att se ut som en fotboll! (Ja, han är ju vit med svarta fläckar...)

4 kommentarer:

  1. Hon behöver ju gå upp i vikt, så låt henne äta :)
    Grönsaker mår hon inte illa av och ärtor ÄR kuliga att leka med, det gör mina tjejer innan de äter upp dem ;-) De gillar broccoli med ;-)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Vad bra att hon fått tillbaka aptiten igen. Min katt är överhuvudtaget piggare nu när solen och värmen (stundtals) har återkommit. Äter bra gör han om han får sin favorit mat dvs IKEAs frysta räkor och Sheba lax i påse. Kan det vara en kombo att ha pratat med Olle och att våren är här och livslusten kommer tillbaka kanske? Hur går det med Seniormatte? Mår hon bättre? Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Det är ett bekymmer när man har flera katter och de har olika typer av viktproblem. Men på nåt sätt brukar det gå att lösa. Roligt att Imma lägger på sig lite, det behöver hon säkert.

    SvaraRadera
  4. Äta grönsaker ?? *ryser*
    Nä tacka vet jag mina knalor :)

    SvaraRadera