Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 24 april 2013

Imma

Jag förstår inte vad matte pratar om... först vill hon att jag skall gå upp i vikt, och sedan gnäller hon för att jag äter?!? Den nya maten är så fankattiskt jamargod, skall ni veta, att den ger mig aptit på annat också... och vad är det för fel i att jag gör som andra katter och alltid springer ut i köket när matte går dit? Man vet ju aldrig om det vankas lite smakbitar! Sedan är det ju vår, och den friska luften ger mig också aptit. Det är väl bara bra?

Nåjam, hon lugnar väl ner sig så småningom, kan man hoppas.

Med gammelmatte börjar det sakta bli bättre. Igår åt hon fast föda för första gången - kokt potatis och kokt torsk. Vi fick förstås också smaka av den goda fisken... mmmm! Fast matte gnällde och sa att det inte blev något över åt henne. Vadå, hon kunde väl äta mer av potatisen istället?


3 kommentarer:

  1. Jättebra att du äter ordentligt :)
    Matte borde ha lagat mer fisk så det räckte till ALLA och en extra jättehungrig Imma Abemissa *fniss*

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Visst är dom knepiga dom där 2-benta :)
    Tycker minsann att det låter jamarns bra att du har fått god aptit !!
    Skönt att Gammel Matte sakta men säkert mår bättre och jag håller givetvis fullständigt med dig Imma om att din matte kunde ju ätit fler potatisar istället för att gnälla ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja människor kan aldrig bestämma sig för vad dom vill. Dom ändrar sig stup i kvarten. Och inte kan väl matte missunna er en god fisk. Hon kan väl ta lite av er mat istället. *fniss fniss*
    Vad bra att gammelmatte börjar bli frisk. NosGos

    SvaraRadera