Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 19 april 2013

Imma

Nu hoppas jag att jag har satt mig ordentligt i respekt hos Olle i alla fall - medan han och matte försökte brotta ner mig mot britsen (och de var två mot en, vilket jag tycker är mycket ojuste!) sa han att "den här kattan kan inte vara särskilt sjuk, så stark och pigg som hon är!" Nej, det kunde jag ha jamat för dem redan innan den fasansfulla brummis-resan! Men som vanligt, lyssnar ingen på mig, trots att jag jamade ifrån ("illvrålade" som matte kallade det) hela vägen in och större delen av vägen hem också. Att det skall vara så svårt att begripa att jag avskyr brummisar?!?


Här har jag just blivit inburad och
inser vad som är på väg att hända...

Och vad hände hos Olle då? Jo, han stack mig i tassen - precis som jag trodde - och sög blod ur mig - precis som jag trodde! *fnyser* När man har levt i 15 långa år har man samlat på sig diverse erfarenheter... varför trodde de att jag kämpade emot och svor åt dem? Eller jam, svor gjorde jag väl inte direkt, för man är ju abbemissa och allt, men jag sa i mycket skarpa ordalag vad jag tyckte om hanteringen. Miss-handel var rätta ordet!


Tillbaka i buren - låt er inte luras av plåstrets
storlek! Blodet flöt i strömmar under det... *ryser*

Och så fick vi vänta, och vänta, och vänta - precis som jag trodde. Matte var orolig och pratade i telefon med gammelmatte om att jag hade gått ner 15% av min totala vikt, d.v.s. från 2,7 kg till 2,3 kg, sedan förra gången... men det visade sig vara en välsignelse, för när Olle kom med provsvaren så sa han åt matte att sluta ge mig Renal Special och istället ge mig Senior Consult, Stage 2, high cal.! *slickar morrhåren* Jam, ni läste rätt: extra fet mat skall jag få i fortsättningen, och den är JAMARGOD! Jag skall få smör också, och fiskolja med Omega 3 som är bra för både njurarna och vikten...

Provsvaret? Det ser ut så här:


Observera pilarna!

Som jamat, det kunde jag ha berättat redan innan brummis-resan - jag mår BRA! Och mina njurar mår BRA! Och matte blev så överlycklig att hon närapå slängde sig om halsen på Olle innan hon stoppade sig själv i sista minuten och istället välsignade honom. Själv skrattade han när hon berättade hur nära det varit att han fått en kram... och så sa han att jag är en riktigt fin dam med god hälsa för min ålder. Jamjamensan! *stolt*

7 kommentarer:

  1. Så skönt att du mår bra!! Trots allt du var tvungen att utstå! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Toppen att du mår så bra och får äta extra gottig mat!
    Ha en jättetrevlig fredagskväll!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Vilka goda nyheter hos veterinär Olle. Och det där med extra smaskig mat lät inte dumt alls! kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Hurrjam för dig Imma! :D

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Jippie!!! Och nu kanske de börjar lyssna på dig!!
    nosgos å extrafeta gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  6. Jättebra att du får lite fet mat. Tror det är bästa medicinen för dig. Duktigt att du lät vetten stjäla blod från dig, även om det skedde under protest.

    SvaraRadera
  7. Vilken misse-handel! Stackars dig Imma! Men vad bra att det slutade så bra. Med att du får äta extra fet och smaskig mat. Då kan man ju stå ut med lite misse-handel kanske. NosGos

    SvaraRadera