Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 18 april 2013

Imma

Idag kom matte hem med ett gräsansfullt besked: "Imma, i morgon eftermiddag skall du och jag till veterinären". Jam tänkte genast att "ja, jag sitter kvar i bilen och du går in!" men det jamade jag inte... jam tror inte att matte går med på det, utan hon kommer förstås att tråckla in mig i en transportkorg och bära in mig vad jag än tycker om saken. Och tro inte att jag inte vet vad som är på gång, för varje gång jag träffar Olle händer samma sak - han sticker mig i tassen och suger blod ur kroppen på mig! Sedan går han in i ett annat rum, väntar en lång stund (lagom länge för att göra matte riktigt nervös) och kommer sedan tillbaka och säger en fullständigt meningslös siffra. Är siffran under 200 blir matte glad... och är siffran högre än 200 blir hon ledsen. Så jag hoppas att morgondagens siffra är lägre än 200, för det är så sorgligt när matte är ledsen. Det enda jag får ut av det hela är ett bandage om tassen... *suckar*

Särskilt taktfull är han inte heller, den där Olle. För han ställer mig alltid på sin våg och sedan skvallrar han för matte vad jag väger! Gör en gentleman så mot en dam?

3 kommentarer:

  1. Vi håller tassarna hårt för att värdet skall vara bra imorgon så matte blir glad! Vi jamar instämmande, det är inte snällt alls att väga och sen skvallra om vikten.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Klart den där Olle inte är en gentleman som skvallrar om di ålder. Men han verkar ju bra för övrigt och om han bara säger en siffra under 200 i morgon så är han förlåten.

    SvaraRadera
  3. Vi hoppas att Olle kommer med ett bra besked imorrn efter att han sticker dig i tassen.
    Att skvallra om en dams vikt är inte speciellt taktfullt ;-)
    Lycka till!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera