Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 9 april 2013

Imma

Å, så jag älskar när matte slö... eh, jam menar, vilar sig! *sträcker med välbehag på benen* Idag har hon tagit det lugnt och mest legat och läst i sängen, och jag har förstås legat hos henne. Vet inte riktigt varför, men jag är extra gos-sugen just nu... matte hinner knappt börja gosa med mig, så spinner jag högljutt. Det gillar matte, kan jag jama. Och till sist hade jag fått henne så välvilligt inställd och så avkopplad att hon gick med på att tömma kameran... men då vägrade kortläsaren att göra vad den skulle! Matte försökte på alla sätt och vis att få in bilderna i datorn, men hittills har vi inte lyckats så ni får tyvärr vänta ett tag till... *suckar djupt*

Ute börjar det arta sig riktigt bra, har jag sett från fönstren. Snön smälter så att man nästan kan se det, så nu har vi bara fläckar kvar där solen inte kommer åt och matte har berättat att krokusarna blommar i söderrabatten. Dessutom är det nu full fart på alla fjäderkotletterna, som bygger bo och har sig... matte säger att hon är lite orolig för dem, för det finns inga insekter att ta än, så hon har fyllt katt-TV:n som reservproviant åt dem. Hoppas att solen skiner varmt hos er också? Här har vi börjat ha öppet ut till kattgården någon timme per dag i alla fall, och alla passar på att lapa sol där ute en stund vardera. Svårast att få in igen är Assar och Sixten - de njuter verkligen av utelivet! Så det är nog bra att matte och gammelmatte tänker ordna en egen kattgård åt noviserna i sommar... fast själv ser jag mest fram emot när matte kan tänkas vilja förverkliga sin dröm att näta in verandan, för då kan vi vara tillsammans även utomhus!

1 kommentar:

  1. Jag gillar också när mina 2-benta är slöa :)
    Här har solen också lyst idag och all snön är borta här nere i söder , men den envetna kylan vill minsann inte ge med sig :(
    Låter som en härlig idé att näta in hela er veranda säger min matte som ju sett hur stor den är.

    SvaraRadera