Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

torsdag 25 april 2013

Imma

Idag var det mattes tur att bli stucken i tassen (armen) och få sitt blod utsuget. Men jam tycker nog inte att det är riktigt samma sak, för dels är hon mycket större än jag och dels är hon blodgivare och då gillar man ju att ge bort sitt blod...!

Själv låg jag hemma på köksbordet och gonade mig i det varma solskenet under tiden hon var hos människoveten. Inga brummisresor för mig, inte. Philemon solade också, och så tittade vi på katt-TV:n som är alldeles väldigt spinnande just nu - det kommer fler fjäderkotletter än jag tror att jag någonsin har sett förut, och av en massa olika sorter också! Rena smörgåsbordet... jam, om man inte hade suttit bakom ett stängt fönster, alltså.

Gammelmatte mår bättre nu och har börjat vara uppe så smått. Däremot har matte varit jamarlat idag och legat i sängen och läst och vilat ända sedan hon kom hem från sin vet. Det hade nog inte så mycket med veten att göra som att hon är trött efter att ha passat upp dygnet runt på alla här hemma i en hel vecka nu... *rodnar lite*... vi är nog lite dåliga på att hjälpa till, miss-tänker jag. Och gammelmatte har ju varit sjuk, så hon har inte heller kunnat hjälpa till. Jam antar att vi får anse att matte var värd en vilodag.

2 kommentarer:

  1. Matte behöver vila efter att ha lämnat blod och allt annat som har hänt hos er.
    Kul att höra att Gammelmatte mår bättre, hon är nog på benen som vanligt snart :)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Klart matte är värd en vilodag. Kanske ska du passa på att vila hos henne när tillfälle ges?

    SvaraRadera