Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 16 augusti 2011

Matte

Tack, Brittmari och missarna i Örebro, för ert goda råd - det låter mycket klokt, och jag skall göra ett gott försök.

Vill berätta att jag idag ringde Agria för att inleda försäkringsärendet kring Connys skada och död... bara för att upptäcka att allt redan var klart! Djursjukhuset i Karlstad hade kontaktat Agria igår, hela kostnaden på 8.505 kronor reglerades omedelbart och sedan sändes ärendet vidare för uträkning av vad jag skall få därutöver, eftersom Conny ju också hade en livförsäkring. "Den biten blir klar i morgon, och då sätter vi in pengarna på ditt konto direkt" sa den rare mannen i telefon. Och vet ni mer? Så fort jag nämnde att katten Conny hade avlidit, beklagade han sorgen och uttryckte sitt stöd! Det gjorde mig nästan mållös, för det hade jag inte alls väntat mig...

Nu är det Gud ske lov bara två dagar kvar innan vi får hämta hem lille Philemon, och även om jag inte inbillar mig att Imma och han kommer att älska varandra direkt tror jag att både hon, gammelmatte och jag kommer att må mycket bättre. I och med hans intassande här i klostret går vägen framåt istället för att hela tiden halka bakåt... det är viktigt för oss alla, för just nu är vi på väg att sörja ihjäl oss.

7 kommentarer:

  1. Direktreglering det är toppen det :)
    Skönt att mannen på Agria beklagade sorgen , som du skriver inget man hade förväntat sig alls.
    Ni ska se att det blir bra med lille Philemon , väntar med spänning på bilder :)

    SvaraRadera
  2. Så fint du skriver om vägen framåt, precis så är det, tycker vi. Man glömmer aldrig men man måste också våga hoppas på en framtid som inte bara är sorg utan också kärlek och glädje.
    Vi har också mycket goda erfarenheter av Agria, blev väldigt fint bemötta när Frasse var sjuk, och ersättningen reglerades också automatiskt. Det är verkligen skönt att slippa krångel när man är i ett sådant utsatt läge.
    Tänker mycket på er. Det blir bättre, även om det är svårt att tro det nu.
    Många kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  3. Men, så skönt att det finns direktreglering nu för tiden. Annat var det när mina första gosingar gick bort...då fick man sitta och böla i telefon och må skit både före, under och efter samtalen.

    Att han beklagade sorgen är ju också något som man inte är van vid att "myndigheter" visar. Fast, när jag glömt att fylla i något papper när min hund somnat in, 1996, så fick jag ringa tillbaka och be om ursäkt för att jag missat osv. Då var den som svarade mycket deltagade och snäll. Sa att det var helt naturligt att glömma sådana oväsentliga saker osv. Hon frågade om honom och hur det gått till osv. Jag kände verkligen att hon brydde sig och det var skönt.
    Många kramar till er alla.

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt när folk bryr sig. Bra med Agrias direktreglering. Det förenklar allt för både djurägare och veterinär/djursjukhus.
    Vi är nog nästan lika förväntansfulla på Philemons ankomst, som ni i klostret.

    Lycka till

    =^.^=

    Nosbuffar och Kramar till er alla

    SvaraRadera
  5. Har också bara bra erfarenheter av Agria. Härligt att en liten kattkille får ett permanent och kärleksfullt hem hos er. Även om Conny fattas er så ger ni Philemon en plats i livet som han säkert är otroligt tacksam för.

    Bascos matte

    SvaraRadera
  6. Mjau, så bra! Och om någon avundsjukt (och dumt)skulle tycka att ni nu har fått gåvor som skapat en fylld plånbok så ska jag personligen komma och riva dem på nosen - för det är ju trots allt massor av kostnader kvar som försäkringen inte täckt alls (resor, kremering mm), plus att det ändå är så att det givaren ger, det är GIVET. Jag är glad att försäkringen gör det den ska och täcker kostnaden för Connys vård. Sorgen däremot kan aldrig täckas med pengar... Det kommer att kosta kring Philemon och så finns det ju alla ni andra Klosterkatter som ska ses till. Därutöver vet vi att är det några som generöst skänker till behövande, fastän de knappt har till sig själva - så är det Klostermattarna! Jag är verkligt stolt över att ha fått räcka ut Tassen till er mitt i allt detta!
    NosPuss Wikki
    PS. Mitt i allt ståhej så vill jag jama särskilt varma hälsningar till Imma, MEN jag vill också tassa stoooora kramar till alla de övriga Klosterkatterna så att ni inte känner er bortglömda!!!!

    SvaraRadera
  7. Vi är så tacksamma för all hjälp och alla rara ord och vi vill tassa ner att det överskott som blev kommer säkert att ätas upp av resan för att hämta Philemon och vet-kostnader i samband med övertagandet och sedan kommer vi att köpa foder till alla katterna så att de har den närmaste månaden framåt. Vi vet ju inte heller om han vill ha den sortens kattsand som vi har haft till Conny o.s.v.

    Hoppas att alla känner sig nöjda med detta och tack tack alla ni raringar!

    Gammelmatte Gitte

    SvaraRadera