Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 21 februari 2010

Jenny

Imma och jag har jamat lite om mina häftiga reaktioner på kattmynta och hon har bett mig att vara försiktig nu när det har visat sig att jag blir påverkad av så lite. Undrar just vad det är i de där mjölklinserna, förresten? Jag jamade till henne att jag blivit rädd att jag hallucinerade när matte och gammelmatte lät mig följa med genom källaren och uppför en trappa som jag inte hade lagt märke till förut... ovanför den, bakom en dörr, fanns det massor av rum som jag inte hade en aning om fanns där! Men Imma säger att det inte var någon hallucination - de där rummen finns verkligen på riktigt, för klostret består av två hus som sitter ihop. Arton rum säger hon att vi har, om man räknar med två badrum, två kök och rummen i källaren... ojojoj!

5 kommentarer:

  1. Milda morrhår! Det är ju inget hus, det är ju ett slott! Tänk så mycket ni kommer ha att utforska och sedan övervaka. Uj uj.

    SvaraRadera
  2. Jag säger som Sippo, Milda morrhår. Tur att ni är flera som kan dela på jobbet att övervaka allt det där. Det är lite annorlunda än en bur på ett katthem.

    SvaraRadera
  3. Voffsan så stort!
    Då har ni kissar vars en trerummare...
    Ni behöver knappast gnida era pälsar till statisk elektricitet pga trångboddhet.
    Fnissvoff,
    Trassla

    SvaraRadera
  4. men dra mej i svanstippen! 18 rum! det är ju ett helt slott ju, tänk vilken bra kurragömma ni kan leka med era människor

    SvaraRadera
  5. Oj, oj, oj det är bra att ni är många! Med allt detta att övervaka! Du är väl inte så van med så mycket olika goda saker heller? Nosbuff

    SvaraRadera