Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 4 maj 2010

Imma

Morr, vad jag avskyr när matte störtar ur sängen alldeles för tidigt om morgnarna...! I morse var hon uppe och väckte gammelmatte som skulle till sin vet och få fingret omlagt (det får hon varje dag), och det var väl okay eftersom matte gick och la sig igen efteråt... men sedan kom gammelmatte hem och drog matte ur sängen, de försvann och blev borta i säkert en kattiljon timmar! Inte förrän på eftermiddagen kom de hem, och då fick jag äntligen veta att gammelmatte hade måst åka till sjukhuset och bli opererad, för fingret mådde mycket sämre igen. Matte berättade att hon hade fått vara med på operationen och att blodet hade flutit i mängder... ja, hon bad mig särskilt att skriva det, att det var en läskig operation, för då "lär sig folk att åka direkt med sådana här skador istället för att vara dumma och vänta, som gammelmatte gjorde". Hm, nu tror ju inte jag på skräckprop... propa... ja, alltså att man skrämmer folk att göra rätt... men okay, tänk på det nu alla tvåbeningar, att man kan bli ruskigt sjuk och få vara med om läskiga operationer om man inte är väldigt försiktig med små sår. Gammelmatte sa att själva operationen inte var så farlig, men att det gjorde jamrans ont att få bedövningen... och säger hon så, är det så, för min gammelmatte har något som kallas hög smärttröskel. Det betyder att hon inte tycker att saker och ting gör ont förrän de verkligen GÖR ONT! *ryser*


Så här såg fingret ut innan...



Här görs fingret rent innan bedövningen ges


Nå, nu är de hemma igen, båda två, och matte la sig hos mig och gosade jättelänge. Och sedan somnade hon. Och jag med. Det är så skönt att sova tätt, tätt intill matte...

5 kommentarer:

  1. Stackars gammelmatte! Hoppas att dt blir bra nu. Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Jag jamar som Dui & Deco, stackars gammelmatte. Det där fingret såg verkligen otäckt ut. Jag ska jama till husse att nästa gång han blir kattbiten så ska han åka till vettisen på en gång! *Stampar*

    SvaraRadera
  3. Vilken tur att gammelmatte får fingret omsett varje dag, så att man upptäckte att vetten behövde operera. Förstår att det gjorde ont, för det finns så mycket nerver i fingrarna. Stackaren, hoppas att gammelmatte blir bra nu. Tröstartass.

    SvaraRadera
  4. Jag lider med gammelmatte. Tur att hon kom under vård till slut. Man tror inte att så pass små sår kan orsaka så stor skada förrän man varit med om det. Så ta även små sår på allvar!

    SvaraRadera
  5. Oj så illa de gick med gammelmattes finger. Skickar spinnhealing härifrån.

    Nospuss

    SvaraRadera