Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 8 maj 2010

Jenny

Imma jamar ofta om Gud, den stora Skaparkatten, och jag funderar mycket på vem det är och hur det hela fungerar. Ibland verkar det ju inte finnas någon Skaparkatt, för varför skulle annars så många katter få lida så mycket? Men sedan tänker jag att det kanske var Skaparkatten som ordnade så att Majsan och jag fick komma hit... för vi har fått det så bra här att jag nästan inte tror att det är sant! Matte och gammelmatte gosar så mycket med oss, och vi får mat två gånger om dagen plus att det alltid står torrfoder framme... här är varmt och torrt, massor av sköna platser att ligga på och mycket att leka med. Det är något annat än en ödslig, kall och tom campingplats, det! Och om det inte funnits någon Skaparkatt, kanske jag hade varit kvar där? Om jag ens hade levt... det var så svårt att hitta mat, och jag åt nog en hel del saker som absolut inte var bra för mig - men vad gör man när man är så där magslitande hungrig?!?

Idag fick vi besök av en tvåbening som kom för att pyssla om gammelmattes finger. Hon verkade trevlig, och matte sa att hon var från något som kallas hemsjukvården. Det är människor som åker hem till folk som behöver vård men som inte kan åka till ett sjukhus för att få hjälp... undrar om veterinärer också gör så? Majsan och jag fick oss hur som helst ett gott skratt när matte hämtade Conny och visade upp honom för den där tvåbeningen. "Det här är delinkventen" sa hon, och det fick jag senare veta betyder "den skyldige". Matte menade att det var Conny som hade bitit gammelmatte i fingret så att hon blivit så här sjuk. Men gammelmatte sa också att det inte var Connys fel, utan att hon hade varit dum nog att gå emellan när Conny och Majsan grälade med varandra så hon fick skylla sig själv. Så då är det kanske gammelmatte som är delinkventen? *fnissar*

3 kommentarer:

  1. Kanske är det så att det finns en Skaparkatt men att den inte hinner med allt? Den gör nog så gott den kan. Du och Majsan kan ju vara bevis på att en högre makt ingripit i era små liv. Som du säger kunde det ha varit så att ni inte levt alls idag, men istället har ni båda fått ett kanonhem med mycket kärlek, ömhet, mat och allt vad en katt behöver. Nu hoppas vi bara att gammelmatte snart blir bra i sitt finger och att nåt sånt tråkigt tinte händer igen.

    SvaraRadera
  2. Visst är det mycket att fundera över, men vi tror också att det är Skaparkatten som såg till att ni fick ert hem. Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Kanske hade Skaparkatten en tass med i spelet när ni fick komma först till katthemmet och sedan till ert hem? I vilket fall är vi hemskt glada åt, att ni har det så bra nu. Hoppas bara att gammelmattes finger vill läka snart. Vilken tur att det finns hemsjukvård, så att hon kan få besök i hemmet och få hjälp. Bara den tvåbeningen törs komma tillbaka nu när hon sett Conny? Inte så att vi menar, att han skulle bitas. Men en säkerhetskatt kan ju få vem som helst att darra i knävecken! Kurr och burr.

    SvaraRadera