Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

lördag 15 maj 2010

Imma

Jahajam, så kom Åskar hit också! *mutter, mutter* Maya och Nea har haft besök av honom, och Moses i Bie varnade oss för att Åskar var på väg... men jag hoppades ju att det skulle vara för blött för honom här efter allt regnande denna vecka. Så i eftermiddags dök han upp med buller och brak... fast konstigt nog vaknade inte matte, som låg hos mig i sovrummet och sov. Tänk att hon inte hörde oväsendet! Kanske berodde det på att matte inte mått bra idag, så jag har verkligen fått ta tass om henne... vi har legat i sängen tätt tillsammans och jag har masserat henne och spinnhealat så gott jag kan. Det är jag jättebra på! Tror att hon mår bättre nu, men jag skall ändå se till att få henne i säng tidigt och spinna henne till sömns så att hon är piggare i morgon.

Vi skulle ha haft gäster idag, men tyvärr kunde de inte komma - det regnade för mycket och de skulle ha åkt motorcykel, så gammelmatte har kommit överens med dem att vi skall ses framåt nästa helg istället. Och kanske var det lika bra att det inte blev av just idag, när nu matte var så vissen? För det är inte vilka gäster som helst, utan Mimmis, Chickos, Tarzans och Sessans matte och husse! Vi klostermissar är väldigt nyfikna på dem, för de är sådana där hjärtegoda tvåbeningar som tar hand om hemlösa katter... sådana människor gillar vi skarpt! *uppåtklo*

2 kommentarer:

  1. Vad snäll du är som tar hand om matte så bra. Hon blir nog snart piggare. En katthealing är bästa boten mot det mesta. Och vilket fint främmande som väntar er nästa vecka! Buffa på dem från Findus och Falaffel.

    SvaraRadera
  2. Åhnej, har Åskar kommit till er nu! Lika bra att matte kunde sova, när han skrålar och skräller som värst. Tur att de som kommer nästa helg är trevliga gäster, inte som Åskar. Då tar ni säkert väl tass om dem. Kurr och burr.

    SvaraRadera