Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 16 maj 2010

Matte

Idag har jag nyheter, minsann! *spricker av stolthet* I natt när jag blivit klar med dagens sista uppgift, fått i Conny hans hjärtmedicin och släppt in honom i sovrummet, satt som vanligt Assar och Sixten på pass i trappan. De gör alltid så, väntar på att Conny blir instängd innan de kommer ner... men i natt hände något alldeles speciellt. Assar kom fram till mig, nosade på mina fingrar och strök sig mot min hand! Och efter det fick jag gosa med honom en lååååång stund, innan han tyckte det fick räcka och drog sig undan... medan jag satt alldeles vimmelkantig på näst nedersta trappsteget och kände hjärtat banka av lycka. En sådan gåva! Jag har fått gosa med Assar! Och det var HAN som kom till MIG!

4 kommentarer:

  1. Hurrjam, vad roligt att Assar bestämde sig för en gosstund! Förstår att matte blev jättelycklig, när en skyggis självmant kommer fram så där. *torkar bort en tår* Hoppas att Assar bestämmer sig för gosstunder igen, och igen. Det som är så mysigt. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Lycka! Tänk vad trygghet och tålamod kan göra! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Oj så kul! Det är verkligen en upplevelse eftersom en katt bara kommer och gosar om den verkligen vill.

    SvaraRadera
  4. Ibland händer underverk. Det är bara att tacka och ta emot. Katter är ofta orsak till att underverk sker.

    SvaraRadera