Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

onsdag 12 maj 2010

Matte

Måste få skvallra...
Har just kommit ur ett långt, skönt, varmt bad. Hade sällskap i badrummet hela tiden - av Assar! Vår skyggaste skyggis fann tydligen badet fascinerande, undersökte vattnet, satt på toalettstolen och iakttog mig, verkade inte ett dugg rädd för mig medan jag låg i vattnet. Först när jag steg ur karet lämnade han badrummet och satte sig i trappan...

5 kommentarer:

  1. Vad roligt att Assar var med i badrummet. Han kanske undrade, vad matte gjorde i "stora diskhon"? ;) Hoppas han sitter med snart igen. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Vilket framsteg! Härligt! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Ja, kanske ser badkaret ut som en jättestor diskho... annars brukar Imma säga att jag ligger och förstör vattnet i hennes favoritvattenskål - hihi!

    Nospuss från klosterkatternas matte.

    SvaraRadera
  4. Bara han inte gör som jag gjorde en gån i min ungdom. Matte var i badet då och jag blev nyfiken på vad hon gjorde så jag hoppade upp på karets kant, då fick jag se vattnet och jag avskyr vatten så jag vände mig kvickt om för att fly och tappade balansen helt fatalt så bakänden åkte ner i vattnet. Gissa om det blev fart på mig ut ur badrummet.

    SvaraRadera
  5. Stackars Sixten, så eländigt det blev! Min Aragorn gjorde likadant en gång... tror att det är lätt hänt, eftersom badkarskanten blir så hal när det är vatten i karet.

    Fast min lille långnos Rufus råkade ännu mer illa ut, för han hoppade upp på toalettstolen en gång utan att märka att locket var uppfällt! Sedan fick han bada, den stackaren...

    Nospuss från klosterkatternas matte.

    SvaraRadera