Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 5 december 2010

Jenny

Å, jag måste få berätta om Majsan! *chockad* Både Majsan och Assar är kattererade, men det hindrar inte de här två det alla minsta. Nej, de beter sig som två jättekära tvåbeningar. Gammelmatte sa igår att hon var så ledsen att hon inte hade en filmkamera och inte ens hade en vanlig kamera... visserligen är hon inte så bra på att fotografera, för det är mest matte som gör det...

Men vad var det då som hände? Jo, det skall jag berätta! Majsan låg som vanligt med magen tryckt mot översidan på TV:n, för hon tycker att det är så varmt och gosigt där. Och så kom Assar... han ställde sig nedanför TV:n och kurrade, och Majsan höjde sin ena tass och sa "snork" på sitt vanliga sätt. Varpå Assar hoppade upp på TV:n och de satte igång med att pussas! De faktiskt pussades och hade munnarna öppna och slickade varandras tungor... jisses, så de bar sig åt! De fortsatte sedan med att slicka varandras öron och sedan la sig Assar tätt tryckt intill Majsan. Där låg de nos mot nos med slutna ögon i kattiljoner minuter. Assar la tassen över Majsans tass och så somnade de... kan man tänka sig! Att de inte skäms att uppföra sig så skamlöst?!? Jag trodde att gammelmatte skulle göra något, kanske sära på dem, men hon bara satt och log och pratade om det där med filmkamera.

Min katthemsssyster - jag kan nästan inte tro mina ögon! JAG skulle då aldrig göra något sådant (åtminstone inte när någon såg på)... tycker ni verkligen att vuxna katter får bete sig hur som helst?

3 kommentarer:

  1. Nämen! Det måste vara förvirrade vårkänslor som kommit lite vilse.

    SvaraRadera
  2. Förresten, har inte gammelmatte en kamera?

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt! Det är klart att man får gosa sådär! Synd att det inte finns på bild bara. Nosbuff

    SvaraRadera