Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

fredag 31 december 2010

Julgransplundring!

Ja, jag vet att det är lite tidigt... men katterna kunde inte vänta! Särskilt inte Sixten, som tycker att det här med julgranar är en alldeles utmärkt uppfinning (läs: leksak)... *fniss*


Vadå? Nej, jag bara sitter här... det är Majsan som klättrar! Majsan: Han ljuger, matte! Det är han som klättrar, inte jag!


... och den kulan behövs inte... och den halmängeln blir snyggare där borta... hoppsan, inte visste jag att glitter var så snärjigt!


Majsan: Bäst jag sticker innan jag får skulden för hans röj...! (Matte: lägg märke till att granen börjar se gles ut - tur att den är av plast!)


Å, hej, Matte! Jag bara... eh... förbättrar lite grand! Börjar det inte se fint ut?


Majsan: Och stanna där nere! Du river ju hela granen! Sixten: Vadå river? Träd är väl till för att klättra i?


Rafael: Matte, får Sixten verkligen göra så där? Sixten: ... det är fortfarande för mycket prylar här borta...


*Pust* Vem var det som sa att "ner kommer man alltid"? *stånk*

6 kommentarer:

  1. Det är just därför vi inte har nån gran inne... *fniss*
    Kisse klättrar och välter den bara. Bättre att ha den ute.

    SvaraRadera
  2. Aj, jag skrattar morrhåren av mig. Vilka trädkramare ni är.

    SvaraRadera
  3. Ser ju jättebra ut! Så ska man hantera en gran! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Tänk att tvåbeningar har så svårt för att klä en gran på ett riktigt sätt. Tur att ni finns som ordnar till allt.

    SvaraRadera
  5. Vi tycker nog att Sixten har en poäng: prydnaderna kan alltid få en bättre placering (helst så att de inte är i vägen när man undersöker granen). Kurr och burr.

    SvaraRadera
  6. *Fniss* vi har inte haft ngn gran, eller gran och gran, det är mer en annan typ av EN, alltså ingen vanlig EN, vet inte vad dom däringa träden heter, ska fråga matte om det vid tillfälle, mjau

    Duktiga ni är på att *flytta omkring* i trädet, mjau.

    Tassekram på er

    Mimmi
    Chicko
    Tarzan
    Sessan

    SvaraRadera