Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 21 oktober 2012

Gammelmatte

Oj så trevligt det var att få besök av Kjelle Bus' matte! Det tyckte både vi och katterna och så många presenter som hon hade med sig! Det var nästan som julafton. Imma och Philemon fick "kaninsvansar" och husisarna fick en påse torrfoder. Hon hade också en present som gjorde mig väldigt glad - en "circuit" och den höll både Imma och Philemon sysselsatta ordentligt. Dessutom var Camilla en verklig "kattmänniska" och Philemon fullkomligt älskade henne. Matte Kicki fick en jättebra bok (Dear Sparkle) som hon blev jätteglad för. Vi pratade, pratade och pratade och det var så trevligt att det nu känns väldigt tomt när hon har åkt.

Igår var vi till Örebro på STORA KATTDAGEN som Nerk hade anordnat i Globen. Det fanns mycket intressant där och dagen rann iväg snabbt. Vi träffade idel trevliga människor och tittade på massor av fina och underbara katter av alla raser. Dessutom var Wikki crew där och faktiskt... - både Wikki och Nova. Som ni förstår blev det massor av prat och glada skratt när vi nu träffade så många av våra goda kattvänner. Jag pratade mycket med både Enzo's och Linnsens mattar, BM, Inger, Mirjam och Silver och många andra som jag inte känner till namnen. Vi köpte en hel del och tog lotter, men vann ingenting - jo, att Nerk fick in bra med pengar.

När det var dags att bryta upp åkte vi hem till Jansson, Pejst och lilla krokodilens matte där det blev mera prat och skratt. Vi undfägnades storligen. Vilken buffé hon dukade upp. Tyvärr blev jag sjuk och kräktes - men inte av maten utan därför att jag hade behövt ta dubbel dos morfin för att jag fick kramper i benen under dagen och därför fördärvade jag nöjet av umgänget för de andra. Förlåt mig kära Maria för det och tack för den blå hinken som räddade hemresan och Camillas baksäte. Jag behövde verkligen den hinken på resan hem. Buffé'n var verkligen jättemaffig! Alla tre katterna var också oerhört sociala och bjöd på sig själva.

Bilder kommer när vi tömt kameran, som var ordentligt i bruk.

När vi kom hem så lade jag mig på soffan och Camilla och Kicki satte sig vid datorn och kollade igenom bloggar och FB. När sedan klockan blev jättemycket så blev det en "nattmacka" och så dök alla i säng för det skulle bli tidig väckning på söndagsmorgonen då Camilla skulle tillbaka till Örebro och SVERAK-möte. Stackars Camilla skulle ju orka hela söndagen och dessutom köra hem till Halmstad på kvällen. Hoppas att det gick bra för henne.

Nyss tänkte jag ordna mig en kopp kaffe i köket och fick då se en hind med två ungar som betade av den sallad vi lämnat kvar och dessutom av det fina gräset vi har i vår skogsslänt. Kameran fram och bilder togs och jag visade Philemon på dem och han ligger i jaktställning i köksfönstret och tittar på dem. Skönt att han fick något som avledde hans saknad efter Camilla.

4 kommentarer:

  1. Katten Jansson o Katten Pejst21 oktober 2012 kl. 20:32

    Mjau, matte hälsar att att du inte alls behöver känna dej skyldig; att börja må dåligt kan vem som helst börja göra efter en lång och intensiv dag! En blå hink är det minsta att kunna erbjuda då! :o)
    Lilla skogkrokodilen sympatikräktes med dej inatt, hon hade varit och tjuvat lite paprika som slarvmatte lämnat framme på ett fat, och det passade visst inte alls i frökens mage!

    Vi hoppas allihopa att du mår bättre idag och att vi ses vid tillfälle snart igen!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att du mår bättre, Gitte! Och tur att du hade blå spannen med så det inte hände olyckor i bilen, jag vet själv hur jobbigt det kan vara! Även för en liten katt! *blink*
    Det var toppen att träffa er alla och jag är så stolt över rosetterna som jag och Nova fick varsin! TassKram Wikki
    PS: Visk visk INTE J i mattes namn Miriam!

    SvaraRadera
  3. Vad härligt ni har haft det! Så kul att träffa så många bloggvänners mattar och hussar! Trist att Gammelmatte blev dålig fram på kvällen, hoppas att det är bra idag. Mysigt med Kjelle Bus matte också! Nosbuff

    SvaraRadera
  4. *vink* *vink*
    Min matte tyckte det var jamarns skojsigt att träffa er också !!!
    Hon tackar så hemskt mycket för sängplatsen och goda frukostar :)

    SvaraRadera