Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 23 oktober 2012

Matte om Camillas besök

Nu har Imma och jag gått igenom alla fotografierna från helgens äventyr, och jag har fått noggranna instruktioner om hur jag skall berätta hurdan helgen varit. Ni vet, även om Imma är en väldigt liten missa, är hon oerhört bestämd - så det gäller att göra exakt som hon jamar!

Camilla ägs av Kjelle Bus, som var snäll nog att låna ut henne till oss några dagar (även om det nog inte var alldeles frivilligt). Hur som helst blev hela klostergänget förtjusta i henne från första stund - Philemon blev totalt förälskad och ockuperade hennes knä innan hon ens fått sin första mugg kaffe!


Mmmm... här stannar jag!

Inte blev det sämre av att hon hade presenter med sig också - här utvecklades till rena julaftonen, och oj, så mycket skoj vi hade!


Mja... just den här presenten kanske var lite tveksam...


... men den här var JAMARSKOJIG!


... och tänk, det blev en godisfälla av ändbitarna!

Undertecknad blev å min sida jätteglad för boken "Dear Sparkle", som klosterkatterna t.o.m. fått tassograferad och varit vänliga nog att låta mig läsa...


Ja, Imma, jag bara lånar den

Men tänk så hemskt, vi hade ingen present att skicka med till Kjelle Bus! *skäms* Det måste vi ändra på, och dessutom hoppas vi förstås kunna hälsa på hemma hos honom sedan... den här gången fick vi bara träffa Balthazar, som i och för sig var mycket söt och rar, han också - även om Philemon spöade upp honom rejält under helgen. Det kanske Kjelle gillade? *skrattar*

Ja, Philemon, ja... som han har sörjt att Camilla inte är kvar här! Han ylar vid dörren, sitter och gråter i fönstren... medan hon bodde i gästrummet sov han hos henne om nätterna istället för hos mig, något som inte hänt med någon gäst tidigare.

I morgon skall jag berätta - med bilder - hur det var på Stora Kattdagen i Örebro, om ännu fler nya vänner och om myskvällen hemma hos Jansson, Pejst och lilla krokodilen Betty.

4 kommentarer:

  1. Vilken rolig helg ni har haft!!! :)

    Vad snällt av Philemon att ta tass om Camilla - hon måste ha känt sig väldigt ensam utan Kjelle!
    nosgos å gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Sött av Philemon att se till att Camilla inte saknade sin älskade Kjelle Bus under besöket hos er!
    Vi läste hos Kjelle Bus att han GILLADE att Philemon spöade upp Balthazar ;-)
    Fina bilder!!!

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Jag gillade INTE att Philemon spöade Balthazar , jag ÄLSKADE det !!
    Matte hälsar än en gång och tackar för att hon fick komma och vara gäst hos er !

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt besök, just såna gäster som man vill ha! Nosbuff

    SvaraRadera