Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 14 maj 2013

Imma

Natten till idag bestämde oss Philemon och jag för att testa om det överhuvudtaget gick att vara i närheten av den där hunden. Hon låg ihoprullad under täcket hos matte och sov, och vi kröp in, vi också... och tänk, det fungerade alldeles utmärkt. Varm var hon också... hmmm... *fundilerar*

Sovit har hon förresten gjort mest hela dagen idag också, för det har ösregnat ute och vi har ju förstått av Sigge att hundar blir svårt skadade av regn. Och är regn det minsta likt duschar, förstår jag dem till fullo! Själv är jam ju aldrig ute i regn, så jag vet inte hur det känns... men duschar hatar jag innerligt och heligt.

Husisarna är måttligt förtjusta i jycken, kan jag meddela. Jenny har visserligen varit framme och nosat försiktigt på henne medan hon sov, men de andra springer så snabbt de kan förbi (om de måste) eller stannar kvar inne hos sig (om de inte absolut vill vara här - men just nu verkar de inte särskilt angelägna).

2 kommentarer:

  1. MODIGT av er Philemon och Imma! Hur mycket plats har matte i sängen nu?? Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Vi har också en skällis här just nu. Hon har fått en egen madrass och filt på golvet som hon sover på. Tur det för hon är så stor. Så annars skulle väl varken matte eller vi katter få plats i sängen.
    NosGos

    SvaraRadera