Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 5 maj 2013

Jenny

Idag har jag hjälpt matte att skala potatis. Jam minsann, hon gjorde själva skalandet och jag höll koll på att vattnet höll rätt temperatur och kändes friskt. Det är jamartrevligt att hjälpa till i köket, tycker jag, och matte skuffar aldrig undan mig utan låter mig vara med. Det är bara när hon använder de vassa knivarna som jag måste sitta en bit ifrån, och då brukar jag vakta vattnet istället. Matte kallar det sköljvatten... själv tycker jag att det är ett utmärkt dricksvatten.

Men vet ni vad jag råkade höra, när matte inte trodde att jag lyssnade? Att hon egentligen är allergisk mot oss husisar! *stora ögon* Och ändå gosar hon minst lika mycket med oss som med rexarna... hon måste tycka alldeles väldigt mycket om oss. Jam menar, jag klättrar ofta upp i hennes famn, lägger mig tillrätta mot hennes hals och trycker mig mot henne... och hon säger ingenting annat än snälla ord, och gosar med mig som om allt var precis som det skall. Och så är hon allergisk mot mig?!? Jam var tvungen att fråga Imma om matte äter någon medicin eller så för att kunna vara med oss, men Imma hävdar att matte bara tar allergimedicin om hon skall träffa främmande katter och hundar - och så på sommaren, mot myggen som hon blir så sjuk av. Tänka sig...! Det här måste jag nog fundilera mycket på.


Jenny i tänkar-kattongen

7 kommentarer:

  1. Visst är det bra när hjälpen uppskattas! Tur att matte inte är allergisk mot er även om det låter lite konstigt Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, hon ÄR allergisk mot oss och ÄNDÅ gosar hon lika mycket med oss som med rexarna, som hon INTE är allergisk mot. Visst är det märkligt? Tänk att det finns vissa människor som kan göra illa katter och andra som gör sig själva illa för katternas skull...

      Tass från Jenny, klosterkatt.

      Radera
  2. Praktiskt med en speciell tänkarkartong:-) xantippa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, en bra kattong är vitfisk värd! Man tänker jamarbra i den!

      Tass från Jenny, klosterkatt.

      Radera
  3. Jam du du Jenny, du har verkligen fått en alldeles exceptionell matte. Vissa människor ska göra sig av med katten bara de nyser nån gång, andra, som bland annat din matte, tar hellre lite obehag för att ge er en trygg tillvaro. Många, många fler borde tänka och handla som matte!

    SvaraRadera
  4. Ja tänk vilken bra matte ni har valt ut! *kurr*
    Alla borde ha samma tur med sina mattar.
    En bra kattong är ovärdelig, jag har också tillbringat större delen av dan i min.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Kattonger är nästan det bästa som finns. Men inte lika bra som en kärleksfull matte förståss. NosGos

    SvaraRadera