Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

tisdag 7 maj 2013

Imma

Puh, har det blivit sommar direkt i år?!? I morse var det varmt redan långt före frukost, så matte öppnade kattgården jamartidigt och t.o.m. jag satt där ute och lapade sol en lång stund. Matte själv donade med lite av varje i trädgården - krattade, tog fram vattenslangen till utekranen, ställde ut trädgårdsmöblerna o.s.v... och jag tror att hon tyckte om det, för hon sjöng medan hon arbetade.

Vi hade fått veta att det kanske skulle komma en minimänniska idag, men så småningom blåstes hotet av och alla kunde känna sig säkra. Jag har väl sisådär erfarenheter av sådana där småmänniskor - minns mycket väl hur Aragorn en gång försökte hälsa på en och fick en liten hård knytnävsdunk i huvudet! - men jag vet inte hur husisarna känner inför dylika besök... de vill ju inte gärna berätta om vad de varit med om tidigare i sina liv, och det respekterar jag.

Hur som helst blev det en lugn och mycket solig dag. Passar mig utmärkt!

1 kommentar:

  1. Lugna och soliga dagar kan man aldrig få för mycket av. Vi är inte heller så jätteförtjusta i minimänniskor. Dom låter så mycket och springer omkring hela tiden. Sånt gör oss bara nervösa.
    NosGos

    SvaraRadera