Här ovan ser ni oss alla: Philemon, Aragorn (död 2009), Rufus (död 2009), Imma (död 2013), Conny (död 2011),
Assar (tyvärr försvunnen sedan sommaren 2013), Sixten, Majsan, Jenny (död 2015) och Rafael.
Vår lille nykomling Robin finns inte med på bilden än...

söndag 26 maj 2013

Imma

Idag får vi nog ta det extra lugnt, miss-tänker jag... partyt höll på hela natten och en bra bit in på morgonkvisten, eftersom många gäster uppskattade vår gryningstävling "fånga fjäderkotlett". Gissa vem som vann? Givetvis fick varje jägare behålla bytet - fattas bara!

Lyckligtvis skiner solen från en klarblå himmel, så gammelmatte och Belle kommer att vara ute i trädgården och vi har fri tillgång till kattgården. Tyvärr kan inte Sagge vara med där, för matte minns sedan förra gången hur dåligt han går ihop med killarna... men matte har öppnat kattvinden åt honom, ifall rummet blir för varmt. Där inne är det mörkt och svalt, och där finns ingenting som han kan göra sig illa på. Han har blivit riktigt gosig nu, rapporterar mattarna, och bits inte (som förra gången)...

Matte fortsätter att jobba. Hon måste laga en massa mat till gammelmattes fest den 6 juni, och så skall det bakas och planeras vilka färska maträtter och grönsaker som skall införskaffas och göras klara direkt innan festdeltagarna kommer, och hon skall planera dukning och dekorationer... *skakar på huvudet*... fast egentligen tror jag att det mest är pengarna som oroar henne, som vanligt. Tänk om pensionärer också kunde få lite löne-förhöjning! Nåjam, mitt arbete är inte att tänka på pengar utan på matte, så jag stannar inomhus och spinner henne trygg och lugn.

Apropå det, vet ni, att vara innekatt är inte alls så tryggt som man kunde tro! I morse hittade matte en fästing i nacken på mig, och jag har absolut inte varit utomhus... lyckligtvis fungerade den nya fästingplockaren alldeles utmärkt och jag märkte knappt av att matte drog loss fästingen. Efteråt frågade jag hur jag kunde ha fått en fästing på mig utan att gå ut och matte förklarade att någon av de andra - Belle, katterna eller mattarna - kunde ha haft fästingen på sig när de kom in och så hoppade den lilla otäckingen över på mig *ryser*. Så ni som är innekatter - kolla era pälsar noga emellanåt! Och jama ifrån åt era mattar och hussar att de måste ha en bra fästingplockare hemma, så att de kan hjälpa er att bli av med uslingarna. Matte hälsar att hon rekommenderar O'Toms:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar